Då kör vi då

2011-02-07, kl 22:10:52 | Kommentarer: 10 | Direktlänk | Bye bye fatso

Nu är vi ett gäng som kör igång då, vissa vill gå ner några kilon, vissa vill äta bättre och andra vill helt enkelt bara bli piggare. I vilket fall som helst så kommer vi stötta och peppa varandra i både med och motgångar, det här kommer vi fixa!

Känner vi någon dag att det skiter sig eller att man vill ge upp så kan man ju alltid slänga iväg ett mail eller en kommentar i varandras bloggar och få lite pepp tillbaka, jag kommer lägga in tips här lite då och då och den sista varje månad kommer jag ha en tävling för de som är med. Bästa tipset vinner ett pris och det är olika tema varje gång t.ex. träning, mat, "godis" osv.

Ska vi börja då? Glöm inte bort att äta regelbundet nu, mina dagar kan se ut såhär:
Frukost: Kokt ägg & grönt the
Mellanmål: Frukt. 125g keso äppel och kanel är riktigt gott.
Lunch: Kött fisk eller fågel med mycket grönsaker och max 1,5 dl färdig kokt pasta/ris/potatis
Mellanmål: En smoothie eller tio nötter
Middag: Kött fisk eller fågel med mycket grönsaker
kvällsmat: omelett & grönt the

Det jag äter till frukost, mellanmål och kvällsmat skiftar jag lite med varandra så det inte blir samma sak varje dag. För att släcka törsten dricker jag vatten och ibland bubblar jag det i vår wassermaxx.

Vilka är vi som vill bli sundare då?
Josefine

Erika

Anki

♥Lena (utan blogg)

Zandra

Sanna

Johanna

Carola

Nattha

Annika
Har jag missat någon så får ni hojta till så lägger jag till er med


Kommentarer
Från: Annika - familjebloggen - nu är fjärde pojken här! <3

Heeeeyyy, jag är med också :D (har dock inte skrivit det förut, men skriver det nu s)

Kram kram!

2011-02-07, kl 22:54:02
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Lena

eftersom jag inte har någon blogg så kommer jag skriva antingen här eller i någon annans blogg, men förmodligen här.



Du äter ungefär som jag kommer att göra, jag har ett dietschema sen tidigare där man äter fisk, kött el kyckling och grönsaker till, första vecka skippar man kolhydrater(ris, pasta potatis) men andra veckan kan man äta ca 1 dl av dessa. Hur gör du för att få bort sötsuget? Eller vad gör du när du blir sötsugen?

2011-02-07, kl 23:21:30
Från: Nattha

Jag är sugen på att sätta igång men har fan ingen motivation alltså. Skulle behöva gå ner några kilo och sen ersätta fetthelvetet med massa biffiga muckler! If you want me, I'm in! ;) (Mest för jag vill vinna saker hihi)

2011-02-07, kl 23:52:35
URL: http://natalio.blogg.se/
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Lena du kommer hata mig för det häer svaret men det är bara att bita ihop när det kommer. Första dagarna kommer vara värst men så småningom så märker du att suget blir mindre, första veckan tänkte jag inte på något annat än cola hela dagarna men nu går det hur bra som helst.



Det kommer komma lite tips dagligen på bloggen men en sak som jag har hemma när jag känner att jag bara måste ha nått sött är torkad fruk det är sött och gott och inte onyttigt. Nötter kan vara bra att ha med, ofta går suget över bara man får tugga på något så mitt tips är nog att fylla på med torkad fruk och nötter :)

2011-02-08, kl 05:21:24
URL: http://Http://Neccin.blogg.se
Från: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Ett bra tips mot sötsug tycker jag är riktigt gott te! Jag har ett som smakar passionsfrukt och choklad som är supergott att dricka på kvällen när suget smyger sig på :)

2011-02-08, kl 08:35:00
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Från: carola

När jag kommer hem efter jag har varit och tränat på kvällen, så istället för att äta, så gör jag en protein skake. För det är inte bra å äta på kvällen när man vill gå ner i vikt. och man blir ju hungrig efter ett pass med träning och musklerna behöver ju protein. dessutom blir man mätt och somnar gott, och vaknar hungrig på morgonen (iallafall jag)

2011-02-08, kl 08:53:52
Från: Anki mamma till Milly

vilka tider ska man köra på? Man vill ju inte äta för sent:)

2011-02-08, kl 09:28:00
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Från: Anki mamma till Milly

vilka tider ska man köra på? Man vill ju inte äta för sent:)

2011-02-08, kl 09:28:53
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Från: Lena

Jag startade förra veckan lite löst, men från och med igår nu så är det hårt. Har gått ner 0,4 kg sen förra veckan och då körde jag inte på så hårt, fick en rejäl förkylning i tor förra veckan som sitter kvar så har inte kunnat träna nåt

2011-02-08, kl 17:07:01
Från: carola

ät inget ca tre timmar innan du ska lägga dig, så brukar jag göra typ. man ska ju inte käka å gå å lägga sig å sova direkt efter maten..

2011-02-08, kl 19:07:31
URL: http://cola_bebsi

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<