Brum brum

2011-02-23, kl 16:17:15 | Kommentarer: 5 | Direktlänk | Min familj

Så var det även dags för familjen Pettersson Danielsson att bli med bil, pratade med pappa idag och han ska börja kolla efter bil till oss. Jag har gett honom en budget så får vi se hur det går, det blir nog bäst om pappa får sköta bil letandet eftersom jag inte har en susning om vad det är vi ska titta på. Självklart fattar jag att vi behöver en kombi men mycket mer än så vet jag inte.

Så vi får väl se om vi äger egen bil snart då om det finns något som duger vill säga, pratade lite om att pappa behöver ju inte sin kombi egentligen så han ska kolla efter en pickup till sig och en bil till oss så får vi se vad som blir bäst. Hittar han en bra pickup till sig så köper vi hans bil och hittar han en bra bil till oss så behåller han sin och vi köper en annan, skulle ju vara hemskt skönt att köpa pappas bil eftersom vi vet vad vi får då och vi vet att han inte blåser oss. Men det får tiden utvisa...


Kommentarer
Från: Annika - livet som mamma i en fyrabarnsfamilj

Jorå nog ska vi kunna komma förbi ;) Men jag vet ju inte riktigt när ni har tid, med tanke på att ni får pussla så mycket med tiderna :P

Vi åker ner imorgon eftersom vi ska till IKEA o sådär... men du kanske jobbar? Annars kunde ni ju komma upp till A6 på en kaffe eller så? =)

2011-02-23, kl 19:00:23
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Linn

Minifrågestund på bloggen!

Gå gärna in & ställ en fråga :-)

2011-02-23, kl 19:16:07
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Från: Caroline L

Har ni körkort båda två?

2011-02-23, kl 21:53:57
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Nej bara Jonny, jag känner att jag har varken tid eller råd nu. En bil är viktigare än mitt körkort just nu så det får bli ett senare projekt men jag hoppas kunna ta det snart jag med för det skulle vara hemskt härligt att kunna ta bilen och handla själv eller så.

2011-02-23, kl 23:14:00
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Sanna

SV: Ingen orsak, har skett i dag annars?



Kram Sanna

2011-02-23, kl 23:29:45
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<