Min lilla mammagris

2011-08-22, kl 19:01:09 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Arabelle 2011

Bella har blivit en riktig liten mammagris, det är på den nivån att det börjar bli jobbigt. Jag visste väl egentligen att det skulle bli såhär, ju närme förlossningen vi kommer desto mer mammig blir hon och hon är ju faktiskt i just den åldern nu då hon behöver mycket uppmärksamhet. Bella tar stundvis ett steg bakåt och blir bebis själv igen och vill bli buren överallt och sitta i knäet precis hela tiden, men bara hos mamma.

Idag tog den korta sträckan hem från dagis en halvtimme för att hon ville bli buren och jag måste erkänna att med pyret i magen klarar jag inte att bära hela vägen hem, det känns i ryggen och foglossningarna kommer som ett brev på posten. Fråga mig inte varför hon blir såhär för hon verkar vara riktigt glad åt pyret, kommer ofta och klappar min mage och säger förtjust bebis med världens leende på läpparna. Jag hade förstått om hon var sotis på att det kommer en ny liten bebis men så verkar ju inte fallet vara, men hur gör man nu då? Vi måste ju prata om pyret så det inte kommer som en chock när mamma helt plötsligt kommer hem med en bebis, men sen vill man ju inte tjata heller med tanke på att Bella faktiskt är mer eller mindre bebis själv i sättet nu.

Hur har ni andra mammor/pappor/mormödrar/farmödrar eller vad ni nu kan tänkas vara gjort?
Finns det några bra böcker att köpa och läsa för henne om det dethär med syskon?

I skrivande stund står hon och drar i min arm och säger mamma mysa och försöker för allt hon är värd att klättra upp i mitt knä så det är väl lika bra att mysa nu.


Kommentarer
Från: jonna

jag har en super bra barn bok om att få syskon. ja o filippa läste den varje kväll ni kan få den. :)

2011-08-22, kl 20:13:57
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Åh gulle dig Jonna! får jag träffa dom små charmtrollen med då? ;)

2011-08-22, kl 20:27:29
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Erika - En Svår Graviditet

ojoj låter som vår 4 åriga dotter. HON ÄR totalt "gose-sjuk" så fort jag är i närheten. Ska ligga och gosa hela tiden.. står och rycker i mig om att vi ska gå och lägga oss osv..



Haha ja fy jag hatar mina båtar till fötter! :(

KRAM

2011-08-22, kl 20:48:41
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Från: Erika - En Svår Graviditet

Förstår precis. Och börjar hon BÖRJAR Lukas också.. Då ska man uppfylla två stycken. Det är inte alltid så lätt :( + som du säger. Det finns så mkt annat man MSÅSTE göra ibland. Nu ska ja ej klaga för de e min mamma som hjälper mig nu och sambon med hemmet. För ja är beordad sitt/liggläge hela tiden. Men hrm, de håller ja inte riktigt!



KRAM

2011-08-22, kl 21:32:06
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<