Barnmorskebesök

2011-08-10, kl 16:53:50 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Gravid med Harley

I morse hade jag mitt barnmoskebesök för att kolla blodtrycket igen, det hade fortsatt stiga nu men jag hoppas fortfarande på att det ska stanna av. Jag behöver inte vara orolig riktigt än sa min bm men dom vill ändå ha lite extra koll och jag ska vila och ta det lungt så mycket det går.

Sovit hemma hos mamma idag men vaknade som vanligt aldeles för tidigt innan, i morgon är jag iaf ledig. Blir ju bara en natt ledigt innan jag jobbar helgen sen, vet inte riktigt hur det blir efter helgen för på lördag är min sista natt på schema. Kanske men bara kanske kunde jag få schema två månader till men det återstår att se, det var så mycket annat som spelade in på det så det är inget jag vågar hoppas på.

Nu ska jag ta mig ett bad och vila, bli lite bortskämd som man bara kan bli hemma hos sin mamma. Förresten är det någon som vet vad som händer om mitt blodtrck fortsätter stiga? Vad gör man egentligen och när blir det farligt? Än så länge är jag inte orolig själv eftersom det inte är jätte högt men om det är likadant nu som det var med Bella så kommer det ju bara fortsätta stiga tills pyret ploppar ut och vid den här veckan med Bella var det inte lika högt som det var nu.


Kommentarer
Från: Caroline

Försök att få till mer vila och minska stressen.

Lättare sagt än gjort, men lite kan du lugna dig:P

Att låta mamma skämma bort dig är säkert blodtryckssänkande. Hälsa på henne ofta!:)

2011-08-10, kl 23:50:24
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Oh ja många besök hos mamma blir det, kör en timmes blodtryckssänkande mamma medicin innan jobbet varje gång ;)

2011-08-11, kl 07:40:22
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<