Nu åker vinterpläsen bort

2011-04-18, kl 19:22:45 | Kommentarer: 6 | Direktlänk | Bara sara

Idag bestämde jag mig för att vinterpälsen skulle bort, det blev varmt och klias av någon konstig anledning när jag inte rakat benen på länge. Fattar inte varför men det kliar konstant när håren blir för långa, idag fick det iaf bli till att vaxa benen eller rättare sagt Jonny fick vaxa mina ben för jag vågade inte dra bort mer än en remsa haha.

 Det här blir nog ingen vana skulle jag tro, både första och sista gången kanske men då har man testat detta med. Just nu sitter jag faktiskt med ett vaxat ben och ett hårigt och det vet i fasen om jag kommer vaxa det andra med, Arabelle skruttan kom och skulle hjälpa till innan med och herre jävlar vad ont det gjorde när hon snöt tag i vax remsan utan att jag hann märka det.


Kommentarer
Från: Sarah

Jag vaxade alltid förr.. Och man glömmer varje gång hur det svider, men det håller längre och huden blir som sammet :)

Nu mera är jag lat och rakar bara för att jag tyckte vaxet var för dyrt ^^

2011-04-18, kl 20:07:40
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Från: Beatrice, mamma till Devin och liten i magen ♥

Jag kör på rakning ungefär varannan var tredje dag, i samband med att jag duschar oftast :) Nu under graviditeten så har jag dock inte behövt raka mig så ofta då håret på benen inte växer lika fort har jag märkt.

2011-04-19, kl 10:23:08
URL: http://beabus87.blogg.se/
Från: carola

Man vänjer sig vid vaxning, så skönt med vaxade ben till sommaren.

2011-04-19, kl 16:08:23
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Gör man verkligen det carola? Jag sitter just nu med 1½ vaxat ben för jag pallar inte med det sista på ena benet haha.

2011-04-19, kl 16:30:53
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: carola

haha ja det gör man, men du får nog vaxa några ggr, jag vet ont gör det,men de går ju över lika fort :P

gör klart de där nu så baddar du med kall vatten efteråt å smörj in dig med en go lotion

2011-04-19, kl 18:15:34
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Haha jag får väl göra det

2011-04-19, kl 19:39:25
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<