Vem fan behöver en primer...

2010-09-08, kl 23:51:26 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | tips, trix, inredning och annat kreativt

Ja vem fan behöver spendera pengar på en dyr ögonprimer egentligen? Inte jag iaf! Jag använder vit kajal/eyeliner penna där jag vill att färgen ska "poppa" mer, asså där jag vill att det ska bli starkare färg/lysa mer av ögonskugan. Det är bara att kleta på kajal där man vill ha "poppande" färg och där man sen vill att färgen ska matta ut lite där skiter man i det helt enkelt, det håller jätte länge och bra med. Lat som jag är har jag inte tvättat bort mitt smink än och det har nu suttit i elva timmar, såhär der det ut utan att jag behövt bättra på det en enda gång

Jag klagar inte iaf för det ser ut precis som det gjorde i morse när jag sminkade mig, min kajal kostade nog inte mer än en tia och det funkar jätte bra så det kommer jag fortsätta med. Inga onödiga pengar på en primer här iaf, litet tips bara om ni inte vill köpa massa dyrt och onödigt för en kajal penna räcker väldigt länge.


Kommentarer
Från: Maria

Vilken snygg sminkning :) Kan du inte göra ett videoinlägg nån gång när du sminkar dig just så?

2010-09-09, kl 00:44:29
URL: http://ia-87.blogspot.com
Från: Alfva

Jättefint sminkat.

Fast jag kan inte låta bli att känna mig som en pensionär med tanke på att jag knappt förstår texten....

Och en primer - vad sjutton är en primer? :D

2010-09-09, kl 08:50:04
URL: http://alfvan.wordpress.com
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

En ögonprimer är en slags underlagskräm för ögonsminket, det är för att det ska sitta bättre och längre och för att göra färgerna mer "poppande" som jag säger istället för matta och tråkiga. Vet inte hur jag ska förklara annars för jag är själv inte så insatt i det eftersom jag inte tänker köpa en dyr sån haha. Men googla ögonprimer om du inte alls förstår min förklaring ;)

2010-09-09, kl 13:41:56
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<