Step by step

2010-09-13, kl 08:08:04 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | tips, trix, inredning och annat kreativt

Fick en förfrågan om att göra en videoblogg hur jag sminkar mina ögon såhär

Men jag har inget bra ställe där jag kan ha kameran spegel och bra ljus så vi gör ett steg för steg i bilder istället, blev sjukt glad när jag fick förfrågan med för jag tycker inte jag är specielt duktig på smink så det tar jag som en komplimang. Men vi kör igång nu då...


Kladda på vit eyeliner/kajal som bas, spelar ingen roll vilken bara den inte är snustorr.

Pressa på den ljusa ögonskuggan på lite mer än halva ögonlocket, jag använder Isadoras 24 golden bronze

Pressa sen på den mörka ögonskuggan (jag använder den andra delen av Isadoras 24 golden bronze)på det som fortfarande är vitt och pensla på den mörka en liten bit in på det ljusmålade. Rätta sen till som du vill ha det och mixa ihop färgerna för att få dom att "flyta ihop" bättre

Sen kör vi eyeliner på det jag använder H&M's liquid eyeliner eftersom den är som en tuschpenna så man behöver inte va jätte stadig på handen när man använder den. Efter det slänger vi på lite mascara med och då använder jag Maxfactor masterpiece volume & definition mascara, Är en riktig succer för mascaror med gummi borste så jag brukar köpa den som det är extra pris på och alla funkar lika bra haha


Dags för eyeliner igen men denna gången använder jag H&M's "vanliga" eyeliner, glöm inte dra tippen lite snabbt genom lågan på en tändare. Genom att bränna lite på den innan användning så blir färgen svartare istället för grådassig och den sitter längre. Men akta så du inte bränner för läge och målar för tidigt för då gör det ont och pennan blir typ flytande.

Nu är det klart mina vänner, ber om ursäkt för den super kassa beskrivningen men jag är inte bra på det här haha ska försöka bättra mig jag lovar.


Kommentarer
Från: Honi

Jättefint! :)

2010-09-13, kl 11:18:51
URL: http://honi.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<