Hur länge orkar en människa kämpa?

2010-09-19, kl 07:31:19 | Kommentarer: 7 | Direktlänk | Bara sara

Hur länge orkar en människa kämpa när allt ens egna kropp gör är att streta emot? Hur länge försöker man och gör sitt bästa innan man ger upp?

Jag har en enorm press på mig själv att fixa det här med skolan
, jobbet och samtidigt orka med livet som mamma. Jag får inte misslyckas för jag förlåter aldrig mig själv då, men hur orkar man? Allt är en ond cirkel just nu. Jag måste plugga för att få stanna på jobbet, jag måste jobba för att kunna försörja min familj, jag kan inte jobba för mycket för då hinner jag inte med skolan och det resulterar i en utskrivning och då får jag inte stanna på jobbet. Jag kan inte jobba för lite för då får vi inte ihop ekonomin och då spelar det ingen roll hur mycket jag hinner plugga för då har vi inte råd med mat etc ändå. Jag kan varken plugga eller jobba för mycket för då orkar jag inte med det viktigaste av allt, min familj!

Jag vill ge upp nu,jag vill bryta ihop och bara gråta. Men jag kan inte, för barnen skull. Det är för deras skull jag pluggar nu och det är dom som får mig att inte ge upp varenda dag, det är dom som får mig att orka fast all energi tagit slut. Men hela min kropp vill sabotera för mig, all stress blir för mycket. Det psykiska tar form fysiskt istället, jag är hängig, nere och mår inte bra. Nu har jag åkt på en infektion i kinden/tandköttet. Jag kan inte prata äta osv utan att bita mig i tandköttet för det svullnat upp så för min visdomstand jävlas allt vad den kan med mig. Hela kinden är varm, illröd och jag känner mig som en hamster för det är så svullet. Jag har ju precis blivit frisk kan jag inte få fortsätta vara det då?
 
Varför vill min egen kropp att jag ska misslyckas när jag kämpar så? varför motarbetar den mig så fort jag gör ett framsteg? varför det är min enda fråga...


Kommentarer
Från: Anonym

Detta fixar du sara de vet jag =) De är värt det i slutändan och det är därför du kämpar på som du gör. Tänk, sen när du är färdig är du det du vill. Du har inte alls mycket kvar jämfört mot vad det kunde vara. Jag tror på dig gummsan:) puss

2010-09-19, kl 08:36:09
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Från: Caroline

som svar på din kommentar...



De menar att det är bättre att bara lägga en röst på typ s/m. Det blir ju större procent folk som röstar och då blir det svårare för sd att komma in.

2010-09-19, kl 12:34:06
URL: http://haljestigs.blogg.se/
Från: Lisandra

Låter inget kul:(

Men ge inte upp, förhoppningsvis så blir det bra i slutändan:)

2010-09-19, kl 12:37:41
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Från: HelloNicki

Hoppas du haft en mysig helg :)



Kram!

2010-09-19, kl 13:50:58
URL: http://hellonicki.se
Från: Sanna

SV: Ja, det var riktigt snygga.

2010-09-19, kl 14:44:47
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Från: sandra

Men fy då =//.

Varför är inte du hemma och är mammaledig, så jobbar Jonny? Det hade kanske funkat bättre...

Jag vet hur de är när allt går emot än, ibland vill man bara ge upp! Men kämpa på, har man vilja så kommer man långt!!

2010-09-19, kl 21:33:31
URL: http://sandrayou.blogg.se/
Från: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

kämpa på du kommer att klara det! börja tänk positivt, även om det kan va svårt! men det löser sig ska du se!



hoppas ni haft en toppenhelg!

kram

2010-09-20, kl 00:11:44
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<