Va fan är det nu då?

2010-10-09, kl 18:49:23 | Kommentarer: 5 | Direktlänk | Allt

När Arabelle gick upp från sin eftermiddagslur så hade hon fullt med utslag i hela ansiktet, röda utslag i alla möjliga storlekar. Bara i ansiktet så min första tanke är ju vad fan har hon ätit som hon inte tål? Men hon har ju inte ätit något annorlunda, välling,smörgås, köttfärsås med samma innehåll som jag alltid gör och hon har aldrig visat några tecken på allergi innan. Undrar vad dom kommer ifrån, hon ser ut som en prickigkorv.

Eftersom vi har en så kass kamera så går det ju inte ta kort på utslagen heller


Kommentarer
Från: Fiia

Kan vara nässelutslag för sånt hade jag som liten och det får jag även då oh då nu !

Men är de då så kommer det klias rätt mkt men finns salva och sån för det om det nu är det :D

2010-10-09, kl 20:03:00
URL: http://wadenrud.blogg.se/
Från: alexandra mamma till tove

det kan fortfarande vara allergi. på mig upptäckte de inte att jag var allergisk mot paprika efter 1 års förtäring av det.

min mamma hade paprika i mycket mat och helt plötsligt så fick jag nässelutslag över allt. så bara för att hon ätit samma sak som hon kunnat ätit förut så är man inte garanterad över att det inte är allergi.

sen måste man tänka på de senaste 3 dagarna vad man ätit.

för det kan ta upp till 3 dagar innan kroppen visar symtom på allergi.

2010-10-09, kl 20:38:07
URL: http://axdal.se
Från: Ann-Sofie- Mamma till Nova

Ibland får Nova också utslag när hon har legat och sovit

då brukar det bara varit att hon dreglar och det ligger på

ex kinden och hon blir varm. Varmeutslag helt enkelt. Hoppas ni kommer fram till vad det är. :)

2010-10-09, kl 22:57:51
Från: Mizca

Jag tror det kan vara värmeutslag? Är dom kvar än?

2010-10-10, kl 00:33:47
URL: http://www.mizca.se
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Dom är kvar och fortfarande bara i ansiktet, de flesta är upp runt ögonen och pannan och några nere vid munnen/kinderna. Hon verkar inte ha ont av dom eller att det kliar osv.

2010-10-10, kl 03:15:12
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<