Eftersom ni ändå verkar luska ut sanningen så är det väl lika bra att erkänna

2010-10-29, kl 05:22:39 | Kommentarer: 14 | Direktlänk | Lite roligt sådär

Nyttig mat vad skulle det vara bra för? Ni verkar ju ändå ana vad jag ger mina barn för mat så det är ju lika bar att skriva hur en vanlig dag ser ut så slipper ni undra sen.

Frukost: Jag har hört att man ska äta en stadig frukost så ungarna får varsin bastant bit prinsesstårta, det håller de sig på ett tag. Och så lite cola att dricka till.
Mellanmål: Fyllda kakor, helst ballerina med massa choklad i och så får de cola till det.
Lunch: Varsin Qp-cheese meny, inga happy meal här inte det blir väl ingen mätt på. Självfallet cola att dricka till det och cheese dipper.
Mellanmål: Sen tar vi ett mellanmål till, det är ju viktigt att äta ofta annars mår man inte bra. Här brukar de få muffins, cupcakes och kladdkaka med massa grädde på, allt med mycket fett och socker går bra.
Middag: Pizza med extra mycket ost och pommes på, annat smått och gott som är på pizzan behöver vi inte gå in på. Huvudsaken är att det bara rinner flöt om den, sköljes givetvis ner med cola.
Mellanmål: Chips chips och åter chips, massa dipp till det. Och vad dricker de till det? COLA!
Kvällsmat: Nu är det ju viktigt att de äter en ordentlig kvällsmat så de håller sig ända till frukosten igen (äter de inte bra på kvällen så väcker jag dom på natten och trycker i dom lite snickers eller så), så på kvällen blir det lasagne. Skippa matlagningsgrädden och ta vanlig grädde och så mycket ost det får plats innan det rinner ur formen. Avsluta med några glas cola och en twix på det.

Under dagen får de varsin godisskål som fylls på efter behov, inte ska de behöva gå hungriga barnen.
Jag säger som kärringen i Hans och Greta, gödda barn smakar bäst och räcker längre.

Förövrigt så är det i dessa jag förvarar barnen under alla dygnets timmar, med undantag för att ta kort till bloggen såklart. Det är därför mina ungar är så glada på kort för de får komma ut en stund.


Nej man seriöst nu vad tror ni om mig? "Vad ger du dina barn att äta egentligen de är ju feta!", "Det är väl inte konstigt att ungen är tjock hon får ju tårta (på sitt ett års kalas)", "du misshandlar dina barn genom att göra dom feta", "Lär dig ta hand om dina barn, dom kommer bli mobbade och det är ditt fel!". Det här är lite utplock av kommentarer jag fått om mig som mamma, barnen och vad fan jag matar dom med. Jag undrar bara vad det ens är för fråga, vad fan brukar man mata barn med ditt fuckface?


Kommentarer
Från: Tina

Sara, skit i vad folk tycker. Dina barn går ju inte hungriga alla fall. Det är dina barn. Du sköter dem hur du önskar. Alla som

Klagar kan ju själva göda sina barn så dem ser sjuka o äckligt smala ut. Stackars dem barnen säger jag i sånna fall. Stå på dej o skit i alla andra idioter

2010-10-29, kl 09:51:06
Från: care69

Hahahaha, skönt att du kan skämta om det.

Dina "ungar" är jättesöta. (fast det vet du ju redan...)

2010-10-29, kl 09:56:09
URL: http://care69.blogspot.com
Från: M i z c a

Du är klockren! Du ger svar på tal på ett roligt sett.. förstår folk inte bättre. Strunt i deras kommentarer..

2010-10-29, kl 11:17:17
URL: http://www.mizca.se
Från: Anonym

Blir så less på alla som skriver att dina barn är feta. Dom har babyhull något som många barn har, dom är super söta båda två. En fråga till dom som skriver sånt, vad får ni ut av att skriva att andras barn är feta? är ni så psykist förstörda, så ni måste kränka ner andra för att själv må bra? Det är BARN!

2010-10-29, kl 13:30:08
Från: Anna

Ta ABSOLUT inte åt dig, vad du än gör! Hatar när folk klagar pä andra så, speciellt när man går på föräldraskapet.. Har läst din blogg ett tag och du verkar överösa dina barn med kärlek och för de som inte fattar så kan jag berätta: du ska definitivt inte banta små barn. Låt dem äta!

2010-10-29, kl 14:03:33
URL: http://stallion.blogg.se/
Från: carola

haha menar du att vi med ska klä ut oss eller räcker de med att kidsen är utkädda??



skit i sånna komentarer... Lilly äter som en häst :) speciellt nu när hon vet hur man öppnar kylskåpet, men de är frukten hon får tag i och frukt får hon äta precis hur mycket hon vill av..



Alla människor är olika i kroppen det är bara att acceptera och jätte många barn är knubbiga som barn men inte alls är de när de blir äldre sen.



Det är bara en idiot som skriver sånna saker om små barn...

2010-10-29, kl 14:29:22
URL: http://carolasaav.blogg.se/
Från: Michelle

Vad glad att dina barn har hull! Tänk på vårt lilla skelett..

2010-10-29, kl 16:04:35
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Från: Gaymasen

Haha, way to goo! Så det ska vara. :D



Och ni gjorde nog rätt val. Jag skulle inte vilja vara mellan mina ben på min flickvän (om jag hade haft någon) när hon föder. Huja! ^^

2010-10-29, kl 16:22:41
URL: http://gaymasen.se
Från: Gaymasen

Haha, way to goo! Så det ska vara. :D



Och ni gjorde nog rätt val. Jag skulle inte vilja vara mellan mina ben på min flickvän (om jag hade haft någon) när hon föder. Huja! ^^

2010-10-29, kl 16:22:47
URL: http://gaymasen.se
Från: Gaymasen

Haha, way to goo! Så det ska vara. :D



Och ni gjorde nog rätt val. Jag skulle inte vilja vara mellan mina ben på min flickvän (om jag hade haft någon) när hon föder. Huja! ^^

2010-10-29, kl 16:25:07
URL: http://gaymasen.se
Från: Sandra - mamma till Molly

Bra Sara! Jag skrattade åt det här inlägget så jag grät, klockrent gjort! ;) Var tvungen att läsa upp det för sambon och berätta om vilka kommentaret du fått här på bloggen och han blev arg! Vi pratade om det här hemma nu och vi förstår inte hur människor kan sitta och hacka ner på någon över internet? Har man något att säga tar man det öga mot öga, så fegt gjort! Jag tycker aboslut inte att det är något fel att ge tårta på 1årsdagen, det är väl som en tradion? Molly kommer få tårta det har vi redan planerat och jag säger det igen, dina barn är hur söta som helst!

2010-10-29, kl 20:38:01
URL: http://surrovich.blogg.se/
Från: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Men herregud vad äre för idiotiska frågor! o.O Fan vad folk ska klaga på allt på andra hela tiden..förstår att du blir arg!



Men ta inte åt dig (lätt att säga än att göra det) men dessa människor är ju patetiska och har inget bättre för sig än att ställa dumma frågor och försöka göra livet surt för en osv.



Kramis!

2010-10-30, kl 13:07:16
URL: http://mammah.webblogg.se/
Från: Morfar

klagar dom på dina barn så skicka hem dom till mej så ska ja lägga en snigel på deras ögon

(eller piska skiten ur dom)

2010-10-31, kl 00:39:10
Från: Sandra Lindholm - Tvillingar födda i v 24

här är det tvärtom, inte för att någon skrivit det i bloggen, men mina barn är för smala :/ särskillt lillflickan så jag har panik med deras mat just nu för jag känner mig dålig som mamma för att jag inte kan göra dem "tjocka", hum, fast jag vet att det egentligen bara är så att de rör mkt på sig för äter gör de. Alla barn är olika och har olika kroppar, precis som oss, vissa har lättare för att lägga på sig än andra, jag har lätt för att lägga på mig :P



2010-11-03, kl 23:52:37
URL: http://sunkiissed.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<