Unga mödrar

2010-05-26, kl 19:25:55 | Kommentarer: 14 | Direktlänk | Så jävla förbannad


Har jag missat något eller? Varför tycker dom att hon ska bo på hem? Nu vet jag att man inte får se allt som händer dygnet runt i tv men unga mödrar programen brukar ju va duktiga på att bara visa nötter hela jäkla tiden, men Hanna vad har hon gjort för fel? Har jag missat något avsnitt eller vad händer? Tycker hon har skött sig skit bra hela tiden med sin dotter och kan verkligen inte förstå varför hon måste bo på mamma/barn-hem.

Det beror väl ändå inte på att den ena sköterskan skrev att hon inte känner sitt barn? Vem fan känner sitt barn den första månaden och hur lätt är det att slappna av och verkligen se vad som är fel när man vet att alla kollar en hela tiden? För fan jag var skit nervös på bb med Arabelle för jag var rädd att dom skulle tycka jag gjorde fel men så fort jag kom hem så släppte det, det kommer ju aldrig släppa för henne om hon måste bo där eller ha folk hemma fyra timmar om dagen som bara letar fel.

Jävligt sjukt tycker jag, rätta mig gärna om jag har fel om jag missat något eller så men jag tycker hon borde få bo hemma hos sin mamma utan massa social människor som springer där. Hon har ju faktiskt mamman som stöd och hon har ju uppenbarligen lyckats ta hand om ett barn. Nu bor jag inte hemma och gjorde det inte heller när Arabelle föddes, men när nått kändes fel eller jag undrade något kände mig osäker eller så ja då ringde jag mamma och det räckte gott och väl för att jag skulle klara mig.

Aja nog tjatat om detta nu ska jag vila lite innan Greys börjar.


Kommentarer
Från: Plutten

Svar; hehe, alltså första RIKTIGA glassen det där;)

2010-05-26, kl 19:57:30
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Från: Annie

Jag tkr det är helt rätt att hon få åka till ett hem, för man ser vad hon bry sig om mest.. jo sitt rökbehov ist för ammning.. sen så tar hennes mamma en stor roll i att ta hand om ungen, de är hennes MAMMA som tar hand om ungen på nätterna för att denna tjej INTE ORKAR GÅ UPP. Hon är inte mogen än,de är iaf. va jag tkr!

2010-05-26, kl 21:27:36
Från: Anna

sv: Jaa absolut :) hur har din onsdag varit ?

2010-05-26, kl 22:43:50
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Från: Annika

Jätteskoj att du vill vara med o tävla hos mig !! :) Lycka till! :)

2010-05-26, kl 22:45:17
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: ElinE

Jag tycker också att det är helt sjukt att hon ska behöva bo på hem. Och som sagt vet känner sitt barn den första måndaden. Om det är någon som borde vara på mödrahem så är det väl Malou Stella, hennes unge är nog det förvirrigaste ungen i världen, vem är mamma igentligen? Han lär ju tror att Stella är storesyster. Nä skicka henne på hem, även om pojken är 2-3 år gammal, hon behöver det fortfarande.. Jag är lika sur som du som du märker.

2010-05-26, kl 23:02:20
Från: Johanna

Jag håller med dig Annie. Hon sätter sina behov framför barnet. Senaste avsnittet jag såg, satt hon och ammade, och mitt i allt medans barnet äter, säger hon, nu vill jag röka och ger barnet till sin mamma. Utan att barnet ätit färdigt eller visat sig vara mätt. Hon är omogen och egoistisk.

2010-05-26, kl 23:17:33
Från: Jonna

Jag tycker också att hon är opmogen men hon lär sig, och hur ska hon lära sig? Jo om hon får klara sig själv =) så låt henne få ett försök..

2010-05-27, kl 01:13:04
URL: http://johannablomberg.blogg.se/
Från: Sara 20år & tvåbarns mamma

Annie: Hennes mamma byter blöja på barnet på natten wow va farligt det gjorde Jonny med innan jag matade barnen när dom var mindre



Johanna: Flickan ligger ju och snuttar hela dagarna för att hon ska gå upp i vikt man kan inte leva med barnet vid bröstet, märkte man av att flickan var hungrig när hon tog bort henne? ne då var hon troligtvis itne det heller.



Jag är också rökare och tro fan att hon ville ut och röka efter det mötet, det hade jag också gjort jag hade blossat så in i helvet om någon sa att mina ungar och jag ska bo på hem.



ElinE: Håller helt och hållet med dig, där kan man snacka om att mormor är mer mamma. Jag har flyttat tre gånger på två år nu det tycker jag är mycket och har varit orolig för att Arabelle ska märka av det men det är ju inget emot henne och byta kille stup i kvarten så där, tycker inte hon borde presentera dom för Tino då.



Aja skit samma jag frågade om jag missat något men tydligen inte det beror väl på hur man tolkar allt men jag som rökare kan förstå henne och jag ser verkligen inte att hannas mamma tar mer hand om dottern än hon gör men skit samma. Jag står kvar vid det jag skrivit fortfarande tycker inte det var bra argument för varför som ska på hem.

2010-05-27, kl 01:21:46
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Sarah

Det var väl lite på grund av den korkade sköterskan som sa att hon inte kände sitt barn och att hon verkade ta bättre hand om dottern när vuxna var närvarande. Men orka?! Håller med där alla måste väl ha rätten till att få komma in i rutinerna innan man kan dömma? Och att mamman ställer upp ist för pojkvän är väl bara bra.. Tycker jag iaf..

2010-05-27, kl 01:27:12
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Från: Johanna

Jag är också rökare så jag vet hur röksugen och frustrerad man kan bli. Men inte en chans att jag skulle göra som hon gjorde. Mina barn går före mitt röksug, gnälliga dagar kan det ta timmar emellan ciggen. Det är liksom ingenting jag prioterar före barnen, tyckte bara att hon verkade göra det. Men alla tycker vi ju olika :)

2010-05-27, kl 08:15:41
Från: Johanna

Mina barn låg också och snuttade hela dagarna! Visst, det är inte speciellt spännande att bara sitta och och amma och amma. Men så är det att vara mamma, och det måste Hanna i serien också lära sig.

2010-05-27, kl 08:46:52
Från: Annie

Ja herregud, jag är också rökare,och håller med johanna, inte går röksuget före barnet .. och om du kollat på alla avsnitt så sa hon inte bara de när hon hade varit på de där mötet och satt och ammade och ville gå ut och röka hände en flertal gånger innan och efter de under ammningen. Och de här med att byta blöjor på natten/ plus på henne att somna .. tänk om hennes mamma inte va där? Hon skulle hon orka då .. Inte kontigt de observera henne när hon inte orkar göra något med sin dotter.

Det ska bli kul att se fortsättningen för jag tro de kommer bli värre,tyvärr.

2010-05-27, kl 11:47:26
Från: Sara 20år & tvåbarns mamma

Men så gjorde jag och Jonny med för jag orkade inte men så fort han började jobba så orkade jag det, det är ju sånt man lär sig. När man måste så orkar man så är det bara. Kan hända att jag missat något avsnitt då, men alla tycker vi olika. Jo det ska bli spännande att se, tycker bara att det är konstigt att dom ska kolla just henne eftersom 70% av dom i serien är värre men dom har dom ingen koll på (jo klart det är olika platser och olika socialer men iaf).



Kul att höra vad ni andra tyckte iaf :)

2010-05-27, kl 12:58:56
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: J

Har någon av er hamnat i en sådan situation och vet vad som rör sig i hennes huvud just under denna stunden?! någon av er som vet hur hon tar det? hur det påverkar henne? bättre fria än fälla tjejer! ni har rätt i att spekuletra och disskutera över saken men kasta inte sten i glas hus och definitivt inte om ni inte vet så pass mycket om vad som ligger bakom bara det ni sett på tv, snälla det finns säkert betydligt mycket mer än så som ligger bakom. socialkontor i huvud taget har sina riktlinjer att följa och agera efter, antingen så har du med dem att göra eller inte. antingen så klarar du dig eller inte. antingen så har du en ren jävla tur fast att du kanske inte borde ha det. det finns så många föräldrar som missunnar sina barn på olika sätt som sätter sina barn i en dålig miljö. ett barn väljer inte sina föräldrar ett barn väljer inte att komma till världen..

2010-05-28, kl 00:25:07

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<