Skulle hemskt gärna vilja lägga mig en stund nu men man ska ju somna ikväll med

2010-05-20, kl 19:13:54 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Min familj

Igår kväll vägrade ju lilla damen sova ända till kvart över tolv och jag och Jonny kom inte i säng förrens vid ett. Har haft skit svårt att somna på sista tiden (har haft sömnproblem tidigare) och så även igår, sista gången jag tittade på klockan var den halv tre och Jadie vaknade vid fem igen. Då var det ju bara att gå upp igen och mata henne, sen var det samma visa igen kvart i sju kollade jag på klockan sista gången då.

Vi skulle ju till bvc idag klockan tio så vi hade ställt klockan på nio idag för att hinna dit, men både jag och Jonny var så trötta så vi hörde inte när klockan ringde. Halv tio vaknade vi båda två och bara flög upp ur sängen och sprang in och väckte barnen, bytte på dom, slängde i dom mat och tog på dom kläder och sen sprang vi till bvc och vi var faktiskt där vid fem i tio. Så fort har det aldrig gått på morgonen här annars. Jadie fick sina första sprutor idag och det är alltid lika jobbigt när barnen får ont, så idag fick Jonny hålla Jadie eftersom det alltid varit jag som hållt Arabelle när hon ska stickas. Tycker det är lite jobbigt att dom ska få så ont även om det är för deras skull, fast värst är det ända med Arabelle nu för hon förstår ju så mycket så hon fattade ju redan innan hon fick andra sprutan sist att det skulle göra ont och försökte vrida sig ur mitt knä.

På bvc gick det iaf bra och Jadie växer som hon ska, hennes viktkurva har börjat plana ut lite nu precis som den ska. Vi pratade mycket om hennes sömn och att vi märker att hon inte blir mätt, sömnen finns inget att göra åt men vi ska börja lite smått med gröt nu. Vi fick göra likadant med Arabelle eftersom hon inte heller blev mätt på enbart ersättning och jag hoppas det går lika bra att börja med smakisar till Jadie som det gjore med Arabelle. Marie frågade även hur Arabelle sover nu och hon sover ju precis lika bra som vanligt, då skrattade Marie lite och sa att vi var bortskämda. Öh ja vi är bortskämda med Arabelle men det är lika jävligt att inte få sova på nätterna ändå även om hon sover bra, det hade varit precis lika jobbigt om Jadie varit första barnet och inte fan hade hon skrattat då om vi inte fick sova. Asså jag tycker Marie är jätte bra både med barnen och med oss, trivs med henne så himla mycket men jag tycker det var en rätt onödig kommentar nu när det är jobbigt hemma.

Efter Bvc åkte vi in till stan och lämnade in mina ansökningsblanketter om att få börja plugga igen så nu får jag sitta och undra till veckan efter midsommar, känns lite jobbigt att inte veta nått förrens då men annars är det ju bara att söka igen.

Pappa skulle följt med mig och storhandlat idag men icke då, han kom på att hockeyn började kvart över fyra idag så det hann han ju inte. Istället åkte jag själv och mamma hjälpte mig med alla påsar på bussen, det var ju ingen storhandling direkt så snart får vi handla igen men det var tillräckligt mycket för att jag och mamma skulle va helt slut när vi kom hem. Barnen är hos familjen Danielsson nu eftersom jag egentligen skulle åkt med pappa när Jonny var på sin teorikurs, men det är rätt skönt att dom inte var hemma nu. Hade aldrig fått med mig allt hem om jag hade haft vagnen med, och så hade det inte varit så fint hemma nu heller. Mamma hjälpte nämligen till att storstäda här när vi kom hit så nu är det skinande rent och luktar så himla gott, längtar efter min renbäddade säng nu men lägger jag mig en stund nu lär jag aldrig somna inatt.

Vet inte ens om ni orkat läsa så här långt och jag ber om ursäkt om det blev jobbigt, men eftersom jag varit iväg stort sett hela dagen och sen städat och umgåtts med mamma så fick det bli en låååång sammanfattning av dagen nu.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<