Dagen började bra

2010-03-06, kl 10:00:00 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Arabelle & Jadie 2010

Arabelle vaknade vid halv åtta och ville ha frukost, skönt att få sova så länge iaf trodde hon skulle va uppe vid sex eller nått efter som hon var så himla trött igår och däckade i säng redan vid kvart över sju. Efter frukosten satt vi och lekte en stund sen vaknade även den andra lilla sötnosen och ville ha frukost hon med. När det var klart skulle jag byta blöja på Jadie och det var ju allt annat än lyckat... För det första var hela blöjan full med bajs inga problem att byta den men så fort jag torkat klart och ska sätta på den nya blöjan så bajsar hon igen rakt på skötbordet *suck* då var det bara att börja torka igen både Jadie och skötbordet. Väntade en liten stund för att va säker på att hon var helt klar innan jag skulle sätta på den nya blöjan, men så fort jag satt på den (hann inte ens stänga den) så tar hon i igen och det kommer lika mycket till. *suck* ännu en gång är det bra att börja torka och börja om från början. Även denna gång väntar jag och masserar magen en stund men det verkar inte komma mer så då tänkte jag att nu jäklar måste hon va klar. Lyfter upp hennes ben och ska lägga under den nya blöjan när hon ännu en gång tar i, detta resulterar i att det är bajs över hela min hand och hela den nya oanvända blöjan. Så tredje gången gillt får  jag börja torka och efter detta fick jag äntligen på en blöja och det verkar inte komma mer nu. Jag kan verkligen inte förstå att en så liten söt sak kan skita så mycket. Jag menar hur mycket kan det få plats?!?

Senare idag ska vi ner till mamma och fika, får väl se hur det går att åka buss idag (hatar att varken jag eller Jonny har körkort när vi har två barn). Igår gick det bra men det är ju inte säkert vi får plats idag, igår åkte vi nämligen med en ''gammal'' buss där det ska få plats två vagnar bredvid varandra men allt som fick plats var vår stora syskonvagn. Det var ju okej så länge vi va på bussen och som tur var så var det ingen annan som skulle på med vagn. Men om det nu skulle vara en vagn på redan så kan ju vi inte åka med, hoppas verkligen det är en av dom nyare bussarna idag för då får man ju plats med två vagnar eftersom dom inte måste stå bredvid varandra då. Aja det blir ett äventyr varje gång man ska någonstans man får väl se det på det sättet istället.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<