Utmanad av Darkbarbie

2010-06-01, kl 23:23:08 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Lite roligt sådär


♥Arabelle♥

När fick du reda på att du va gravid? September 2008
Vad blev reaktionen? Jag sprang runt i hela lägenheten och skrek av lycka
Var barnet planerat? Ja 
Hur var dina "40" veckor?
Helt underbara
Fick du bristningar? Massvis
Hur många veckor och dagar gick du? 40+6 
Hur mycket gick du upp i vikt?
från 86-100
När börja dina värkar sättas igång? Fjuttvärkarna bärjade den 12 april kl 23:00
Gick ditt vatten? Nej 
Vem hade du med dig på förlossningen?
Jonny
Hur var din förlossning? Bra, det gick fort men fick tyvär massa blackouts pga smärtan och lustgasen 
Hur lång tid tog din förlossning?
3 tim från och med inskrivning och när jag skrevs in pga blodtrycket var jag bara öppen tre cm så det gick fort
Hur länge hade du värkar? fjuttvärkarna började 23:00 så om dom räknas så tolv timmar
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? 12 kilo
DITT BARN

När va barnet planerat att komma? 7 april
Vad trodde du det var för kön? Flicka
Blev det en tjej eller kille? tjej
Hade du gissat rätt på könet? Ja
När kom han/hon? 13 april 
Hur mycket vägde han/hon?
3420g
Hur lång va han/hon? 49cm
Vad fick barnet för namn? Arabelle cinna yvonne pettersson
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? 86/92 
Det senaste utvekligen ditt barn gjort?
Går med stöd från oss eller runt möblerna, lärt sig massa ord

♥Jadie♥
När fick du reda på att du va gravid?
Juli 2009 
Vad blev reaktionen?
Jag blev glad och aldeles varm i kroppen
Var barnet planerat?Njae vi ville ha täta barn men vi trodde inte det skulle bli så täta så både ja och nej 
Hur var dina "40" veckor?
Ett rent helvete, sjukskriven från v12
Fick du bristningar? Min mage är randigare ä nen zebra
Hur många veckor och dagar gick du? 38+0
Hur mycket gick du upp i vikt? från 88-110 
När börja dina värkar sättas igång?
Lördagen den 20 februari vid fem på morgonen
Gick ditt vatten? Ja
Vem hade du med dig på förlossningen? Jonny och Michelle
Hur var din förlossning? Sjukt bra
Hur lång tid tog din förlossning? Jadie var ute två timmar efter inskrivning
Hur länge hade du värkar? 27 timmar kanske ena sekunden var dom regelbundna men fjuttiga efter en timme blev dom oregelbundna men gjorde ont satan och så höll det på
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? 7kg direkt efter nu har jag gått ner 12
DITT BARN

När va barnet planerat att komma?
6mars
Vad trodde du det var för kön? flicka
Blev det en tjej eller kille? tjej
Hade du gissat rätt på könet? Ja 
När kom han/hon?
den 21 februari
Hur mycket vägde han/hon? 3360g
Hur lång va han/hon? 49cm
Vad fick barnet för namn? Jadie Ella Marie Pettersson
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? 56/62 
Det senaste utvekligen ditt barn gjort?
Skrattar med ljud och håller upp huvudet jätte långa stunder 
 

KLÄDER & SAKER


Vart köper du dina barnkläder? Överallt där jag hittar fina kläder
En baby/barnbutik du gillar? lindex
Nått märke du föredrar? Gillar lindex kläder men vet inte vad det är för märke, har dom ett eget? 
Vad är favorit plagget ditt barn har?
Dom har många olika favoriter
Vad är det dyraste ditt barn har? ingen aning 
Vad har ni för märke på vagnen?
Babytravel syskonvagn
Vad har ni för märke på bilbarnstol? vet inte
Senaste du inhandlade? kläder 
Bästa leksaken ditt barn har?
Arabelle har ett hus från fischer price och en nalle puh "tavla" som pratar som hon gillar, Jadie älskar fisk mobilen från ikea
Något du ska spara: Allt haha ne men mycket barnen har vaarsin låda med speciella kläder, kort och allt annat som känns viktigt


DU SOM FÖRÄLDER:

Trivs du med föräldrarollen? Absolut jag är inget utan mina barn 
Är du stolt över ditt barn?
Självklart, mina barn är bäst och vackrast i hela världen 
Hur ser dina matvanor ut?
Inte dom bästa kanske men mycket bättre sen barnen föddes vill att dom ska äta bra 
Stressar du mycket?
Just nu ja 
Hur ser dina sovtider ut?
Sovtider? sömn finns inet i min värld just nu...
Vad gör du helst en fredag? Myser framför en film med Jonny nar barnen lagt sig 
På vilket sett har du förändras?
Det har jag inte, jag förändrades när jag mötte Jonny men sen barnen föddes tycker jag inte jag är annorlunda
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Snälla bara fem minuter till
Umgås du mycket med andra föräldrar? Ja det tycker jag, andra föräldrar är också de enda människor jag umgås med nu för tiden 
Vad är bäst med att fått barn?
Allt! vad finns inte som är bra med barn? 
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"?
Knappt men det är för att lilla damen inte förstår att man behöver sova och harlite problem med magen. Men egentid får jag gott om sen.


Kommentarer
Från: Sanna

Jag undrar lite över varför min vinst inte kommit ifrån InneOnline? Jag skrev till dig på mail.

2010-06-01, kl 23:28:49
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Från: Sanna

SV: Jag läser ibland annat http://mammabecka.se/, http://elinzollet.blogg.se/, http://www.muppsan.com/,http://www.carolina1979.se/,http://mittlivsomcatty.blogg.se/, http://millahoman.blogg.se/category/tavlingar.html, http://thelizy.blogg.se/ och en mängd flera.

2010-06-01, kl 23:31:18
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Från: Playmates Of Sweden

svar: Ja , man kan aldrig veta med de där storblogarna , det ändras hastigt tycker jag ;)

2010-06-01, kl 23:49:28
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/
Från: chanette

va kul att läsa denna utmanningen.. arabelle e född dagen innan min lilla son.. dock olika år men kul ändå

2010-06-02, kl 20:49:28
URL: http://darkbarbie.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<