Sherlock Holmes & Daybreakers

2010-06-08, kl 21:06:13 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Recensioner

Sherlock Holmes

Se den legendariske mästerdetektiven i den coolaste tappningen genom tiderna, förvandlad till en fullfjädrar actionhjälte - våghalsig, rolig och med ett skarpsinne som inget undgår. Regissören Guy Ritchie lyckas skapa en fräck, fartfylld film full av förbryllande ledtrådar, halsbrytande scener och oväntade vändningar. Och som kronan på verket gör Robert Downey Jr. och Jude Law lysande  prestationer i rollerna som Sherlock Holmes och Dr. Watson.

Filmen var väldigt bra gjort, finurlig och rolig. Älskar Sherlock Holmes alla tester på den stackars hunden och allt annat lustigt han gör, märks väldigt tydligt att han är hög och det gör det hela ännu roligare. Dock fick man aldrig se honom röka opium som jag har för mig att han gjorde men han drack både det ena och det andra och gav många skratt. Som det står ovan kom det många oväntade vändningar som även det gjorde att filmen helt klart är värd att se. Gillar hur dom i vissa deler körde slagsmålen i slowmotion och man får höra hur Sherlock tänker innan man får se slagsmålet i vanlig hastighet. Hade varit fränt med lite fler sånna sekvenser men det dög  gott och väl med dom som fanns. Är det någon som vet om det kommer en tvåa? det borde det väl göra tycker jag, hoppas det iaf för då ska jag lätt se den med.

Daybreakers

Året är 2019 och vampyrer dominerar världen. Människan har reducerats till avelsdjur som ska tillfredställa vampyrernas blodtörst. Men rasen är på väg att bli utrotad. Och bara om vampyrerna hittar en ersättning för människoblod kommer de att kunna förhindra en katastrof som innebär hela jordens undergång!

Jag älskar vampyrfilmer bara älskar dom, men av någon anledning så var jag inte jätte förtjust i denna. Den var bra gjord och bra skådisar men ändå var det något som inte stämde, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var men den var inte skit bra som den borde ha varit. Den var fortfarande bra men inte en sån film jag känner att jag bara måste se igen, ingen köpefilm. Vet inte vad det var som inte stämde men nått var det iaf.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<