Tillväxt Ul

2010-01-14, kl 19:52:53 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Gravid med Jadie

Var på tillväxt Ul idag och det var den hemskaste människa jag någonsin träffat som gjorde ultraljudet, Lill*n var lite för liten så det blir extra kontroller uppe på ryhov nu. Tanten som gjorde ul skällde på mig jätte mkt pga min rökning, jag har ju försökt sluta men inte lyckats och nu är det extra svårt när jag inte kan/orkar göra något på dagarna pga foglossningarna. Då sa tanten att hon inte kunde förstå hur jag kunde va så egoistisk och straffa mitt lilla oskyldiga barn på det här sättet och bara tänka på mig själv hela tiden. Hur kan man ens säga så? jag vet att det är farligt för både mig och barnet att röka men jag röker ju inte för att straffa barnet det var det dummaste jag någonsin hört. Sa då att jag inte mår så bra av att bara sitta hemma hela tiden men jag har ju inte så mkt till val nu när inget annat går eftersom det gör för ont. Då har tanta fan mage att säga: Om du mår så dåligt nu hur ska du då kunna ta hand om ett barn sen?... Usch jag blev så rysligt arg och ledsen när hon sa det, vrf skulle jag inte kunna ta hand om mitt barn bara för att jag har ont nu? Hemska tant hoppas jag aldrig behöver träffa henne igen och jag hoppas dom är trevligare på ryhov på måndag när jag sa upp dit för extra kontrollerna.


Kommentarer
Från: Malin & Elise

Jag tycker det är jävligt dåligt att röka då man är gravid. Så förstår tanten till viss del, men hon kunde ju hålla käften ist är väl inte hennes problem.

2010-05-08, kl 08:59:47
URL: http://malinmedk.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<