Tapeter, bebisrum mm.

2010-01-25, kl 13:09:25 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Gravid med Jadie

Mamma hann inte riktigt klart med tapeterna igår är lite kvar ovanför fönstret i vardagsrummet, det fixar hon på onsdag och sen är det klart. Gud vad skönt det ska bli att slippa ha tapetrullar och limmburkar överallt, pappa kom hit igår med och satte upp hyllorna och min fin fina tavla i vardagsrummet. Fick även upp mitt vinställ så det får ju bli till att köpa vin nu då så det ser lite snyggt ut med kan ju inte bara ha ett tomt vinställ på väggen. Packade upp dom sista tre kartongerna med igår, jätte skänt att slippa dom med men det har ju inte gått att packa upp dom tidigare eftersom allt skulle upp på hyllorna som pappa fixade igår, satte upp gardiner i lill*ns rum skruvade ihop spjälsängen och bäddade rent. Så nu är hela lill*ns rum fixat med tavlor gardiner hyllor och sovplats.

På eftermiddagen/kvällen började få mycket sammandragningar och tänkte väl inte så mkt på det men sen kom dom allt oftare så då kollade jag och Michelle lite smått sådär hur lång tid det var emellan, märkte då att dom var rätt regelbundna och att dom blev starkare och starkare tillslut började det faktiskt göra ont. Så det var bara att checka bb väskan en extra gång ladda kameran och höra så Michelle kunde komma om det var dags. Allt var perfekt igår och det hade verkligen varit super att snusa bebis inatt/dag men nej då det lill* busfröet bara lurar mig, pratade länge med Michelle igår eftersom både hon och jag tyckte det var så spännande att det kanske var på g, tillslut bestämde vi oss för att jag skulle sova så jag hade lite krafter  om det nu skulle va på riktigt och ringa Michelle när jag kände att det var dags för henne att komma. Tog två alvedon och gick och la mig hade fortfarande ont en bra stund och sammandragningarna fortsatte men efter 1½ timme ungefär somnade jag ändå. Sen sov jag hela natten (bortsett från kissepauserna varje timme) utan en enda sammandragning, har fortfarande inga sammandragningar så det var bara falsk larm igår kväll. Usch jag som tyckte det var aldeles perfekt att föda nu, visst lite tidigt är det men inte farligt tidigt ändå och jag är verkligen jätte trött på att vara gravid nu, visst magen är mysig och jag verkligen älskar den men det är svårt att koncentrera sig på dom bra sakerna när det gör ont så fort jag rör mig och har halsbränna hela tiden. Har desutom inte sovit ordentligt på minst fyra månader och det gör ju inte saken bättre. Är trött på att ha ont nu, snälla lill*n kan du inte komma en vecka eller två tidigare än planerat?


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<