Svarar här

2010-08-17, kl 23:32:28 | Kommentarer: 5 | Direktlänk | Plugghäst

Några har frågat vad jag läser och vad jag jobbar med så jag tänkte att jag kör svaret här ifall det är några fler som undrar. Jag läser upp mina betyg sen gymnasiet för att bli undersköterska, egentligen har jag ett jävla läshuvud ofta vg, mvg och så men jag var så skoltrött så jag hade helt enkelt inte närvaro nog att få alla mina betyg. 4 kurser ska jag läsa upp nu och sen är jag klar, problemet är väl att hitta tid mellan jobb och barnen men det får lösa sig för det funkar inte ekonomiskt för oss om jag pluggar heltid och slutar jobba.  Som ni kanske förstår så pluggar jag på distans men det är rätt mycket skoldagar ändå tycker jag, nu har vi stött på problemet med dyra böcker. Jag lånade ut mina till en liten oärlig sak som inte lämnar tillbaka dom trots att jag upprepade gånger sagt till att jag behöver dom. Hen har nu flyttat från stan så det är inte bara att gå och hämta dom heller.

Pluggar gör jag på MoA lärcenter i jönköping och jag jobbar som tim vikarie (natt) på ett äldreboende i huskvarna, trivs bra på natten eftersom jag är en natt människa. Jobbar med underbar personal och de boende är riktigt härliga dom med så det kunde inte bli bättre.

Kör en liten efterlysning här med om någon har: Människan socialt och kulturellt - Katri Cronlund (Bonniers)
Tryckt tidigast 05 så är jag intreserad av att köpa den. Mejla gärna mig på [email protected] om du har en liggandes hemma till ingen nytta, då kan vi diskutera pris, frakt och hur det ska skickas. Döp gärna mejlet till "människan socialt och kulturellt"

Det är alltså den kursen jag läser just nu och skulle bli så glad om jag slapp lägg ut pengar på en helt ny, men vill som sagt ha en som är tryckt tidigast 05 då det ändras saker i böckerna hela tiden. Om du som jag läser msk just nu och bara vill ha någon att bolla ideér med så mejla gärna då med, alltid kul och lärorikt att höra andras uppfattning osv.


Kommentarer
Från: Anki mamma till Milly

ska kolla om jag har den kvar sen jag pluggade :)

2010-08-18, kl 00:09:29
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Från: jennie

jag har endel böcker för jag började läsa samma som du läser men just den boken du söker nu har jag inte.. Men säj till om du behöver någon annan bok

2010-08-18, kl 12:31:00
URL: http://jenniiesjohansson.blogg.se/
Från: Johanna

Jag har den boken. :) köpte den ny för bara ett par veckor sen. Du kan få den för 250 kr. Det är den boken du efterlyser, men det är ett annat bokförlag (Liber) och annan författare. Men den är ju till för samma utbildning. Hör av dig om du är intresserad. [email protected]

2010-08-18, kl 14:32:56
Från: Flickan

Jag har sjukvård & vård & omsorgsboken & medicinskgrundkurs med om du är intresserad?

2010-08-19, kl 08:12:15
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Flickan: Tack men behöver inte dom :)

2010-08-19, kl 08:18:30
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<