Mys dag

2010-08-14, kl 20:08:56 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Min familj

Efter fem nätter på jobbet är man helt slut när man går av, allt släpper när man vet att man inte behöver gå dit idag igen. Idag myser vi bara här hemma, hela familjen har precis tittat klart på Lemony Snickets berättelse om syskonen baudelairs olycksaliga liv, så himla mysigt Arabelle emellan mig och Jonny och Jadie i mitt knä. Måste säga att det blir inte allt för mycket tid att bara mysa med barnen när jag jobbar, visserligen träffar jag dom mer än om jag hade jobbat dag men iaf. När jag träffar barnen de dagar jag jobbar blir det mycket måsten, mycket lek och annat men inget mys.

Halva dagen har gått åt till att försöka lära Arabelle att man sitter i soffan, hon har lärt sig att klättra upp där nu och tycker det är jätte roligt att springa i soffan och ge både mig och Jonny hjärtattacker. Det går bra en stund och hon sitter stilla och är nöjd men sen ska hon upp och springa i soffan igen, hoppas hon förstår snart att det faktiskt är farligt att springa runt sådär.

Nu ska jag lägga Arabelle och mysa lite till med Jadie innan det är dags för henne att gå till sängs med, sen blir det nog mys och film med Jonny resten av kvällen. Vad ska ni göra en lördagkväll som denna?


Kommentarer
Från: Annika - tre barn i huset och ett på väg!

Låter som en heelt underbar lördagskväll, till o med det där med Arabelle - jag vet hur det är. Våra sexåringar hoppar som fasen i soffan :/ Vi får säga till både en o två o tre gånger på en dag :P



Här blev det taco sådär på eftermiddagen, nu sover alla (!) barnen o då blir det nog tv med brorsan (som jag nyss fick veta att du nog vet vem han är:D) och sambon... eller kanske WoW, det är inte bestämt än... :D Ingen säng än iaf :D



kram

2010-08-14, kl 23:54:06
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Annika - tre barn i huset och ett på väg!

Nej det är ju sant, är rätt dumt om du somnar å sover HELA natten nu, då lär du ju va dyngtrött imorn natt. Brorsan heter Jan... eller ja, kallas för Janne... Nilsson var efternamnet ja. En ledtråd kan ju vara att han är ganska host och harkel odräglig, som onykter... :/

2010-08-15, kl 00:10:31
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Annika - tre barn i huset och ett på väg!

Jo... han o Hanna var väl ihop ett par år tror jag...

2010-08-15, kl 00:13:15
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<