Ja hur gick det då för valrossen?

2010-08-14, kl 08:24:11 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Bye bye fatso

Jo det gick hyffsat, ingen bra morgon att cykla hem på. Kunde ju tänkt mig för eftersom jag nu gått av min femte natt och brukar va rätt slö då, natten har varit mindre rolig med då jag blivit tillvispad av både armar och ben ett par gånger inatt. Kände mig inte alls taggad att hoppa upp på cykeln hem. Men det gjorde jag ändå för vi har ännu inte införskaffat ett lås till den vilket betyder att jag var så illa tvungen (och bra är väl det). Är för trött för att förklara så även ni utanför Jönköping ska förstå men ni som bor här kommer nog veta ungefär hur långt jag kom innan jag höll på att få en hjärtattack haha.

Cyklade först halvvägs upp till Sandagymnasiet (det är ju nästan så man skäms haha), men sen fick jag leda cykeln för jag fick så ont i röven av sadeln och sen ville inte växlarna samarbeta med mig. Ledde cykeln upp en bit ovanför kungsporten, sen tog jag en välbehövlig paus för då fick jag håll (ännu en gång så är det så man skäms). Sen cyklade jag väl en 25 meter upp innan jag höll på att dö igen (visst har jag bra kondis? haha). Resten av vägen ledde jag cykel ända tills jag kom till gården och slapp uppförsbacke då cyklade jag hela gården ut haha.

Väl uppe ville jag bara hoppa upp på cykel och åka ner till huskvarna igen, inte för att jag är självmordsbenägen och ville gå upp igen. Men känslan av att bara åka neråt, det blåser skönt och det ända jag anstränger i hela kroppen är fingrarna för att bromsa ner för helvetes backen (som jag för övrigt var livrädd för igår när jag cyklade ner eftersom jag inte cyklat sen i sjuan typ och det är långt och brant ner).

valrossen lämnade jobbet 07:05 och var hemma 07:29 så på 24 minuter tog jag mig hem och hann med att få inte bara en utan sexhundrasjuttioelva hjärtattacker. Men med tanke på hur mycket jag svettas nu har jag säkert tappat mins 25kilo, frågade Jonny om jag inte var smal och fin när jag kom hem. Fick till svar: Nej mest röd, rör mig inte! Det är äckligt med svett sen vände han på huvudet och sov igen. (Nej jag väckte inte Jonny för att fråga om jag blivit smal han var vaken efter att ha gett Jadie en flaksa precis)

Kom att tänka på en sak när jag kämpade mig uppför, jag fick jävligt ont i röven av sadeln och i hela muffen med för den delen. Hur fan klarar ni män av att cykla? Lägger ni bollarna på varsin sida av sadeln och njuter av fläktandet eller hur går det till? Är väldigt nyfiken nu och kommer inte kunna släppa den här tanken. Jonny sover ju igen så honom kan jag inte fråga.

Detta hade jag tänkt jag skulle göra varje jobb dag, men just nu säger jag bara fuck me sideways! Inte med denna cykeln, jag ska köpa en egen med skön sadel och växlar som gör som jag vill. Däremot kan jag tänka mig att gå till och från jobbet tills en ny cykel är införskaffad.


Kommentarer
Från: Linda- mamma till keven & liten i magen

Okej :)

2010-08-14, kl 12:36:09
URL: http://lindaglansins.blogg.se/
Från: Nina

Har en cykelkärra till billig peng. Passar dina små hönor!!, och är en extra vikt dessutom, du som vill träna!!! Haha...



Det är kalas här den 28 aug. Nellie hälsar er välkomna kl 15.00!!!!

2010-08-16, kl 07:17:10
Från: Katarina

finns ju cyklar med en liten motor man kan ta till i uppförsbackar ;-)

2010-11-08, kl 22:33:24
URL: http://shoppingokigmamma.blogspot.com
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Katarina: Svarar här för jag kunde itne svara i din blogg :S

Satt och tänkte på en sån när jag väl kom hem efter jobbet och frågade mig själv vafan jag inte hade en sån för haha

2010-11-08, kl 22:53:10
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<