Arbetslösa

2010-04-19, kl 20:03:17 | Kommentarer: 5 | Direktlänk | Min familj

Jaha så var det med det, idag ringde Jonnys chef och talade om att han inte längre har något jobb. Underbart att vara timvikarie och inte har några rättigheter, han har inte ens kvar sin fasta helg för den har hon delat ut till andra nu. Fattar inte detta det är alltså tacken för att han har ställt upp i sex jävla år, han har missat i stort sett halva Arabelles liv för dom behövde honom på jobbet direkt efter att hon föddes. två dagar var han hemma efter att hon föddes TVÅ DAGAR!!! sen var det tillbaka till jobbet. Han har missat födelsedagskalas, dop (inte barnens kalas och dop) och årsdagar för det jävla jobbet. Han kommer så fort dom ringer fast nötterna ringer samma morgon jämt och ständigt, vi har aldrig kunnat planera något för att Jonny skulle kunna jobba om dom ringde. Han har ställt upp varenda storhleg när dom andra vill va lediga, dom gångerna han sagt nej kan jag räkna på en hand. Tycker det är så jävla dålig stil, saken är den med att han inte längre har något jobb kvar för att hans chef inte gillade att han är pappa ledig nu. Hon har visat sitt missnöje över detta x antal gånger och ringt flera gånger och frågat om han inte kommer tillbaka snart för dom behöver honom fast han har medelat att han är hemma till sista april. Hon har varit otrevlig satan ända sen Jonny gick på pappa ledighet. Skulle inte förvåna mig om hon är sur för att han var med under förlossningen istället för att jobba det var ju trots allt hans helg att jobba. Jag hoppas det skiter sig totalt för dom på L********* nu så hon fattar vilket misstag hon gjort.

Så nu sitter man här arbetslösa båda två med två små barn.

Tack förresten för alla svar på mitt inlägg om att börja plugga igen, har bestämt mig för att söka till Moa lärcenter nu och hoppas på att jag får komma tillbaka till jobbet medans jag pluggar. För man blir ju inte direkt rik på att leva på föräldrapenningen.


Kommentarer
Från: Åsa

Fy va tråkigt med sånt där, tycker det är konstigt att så många chefer saknar moral. Har själv varit utsatt för den värsta sorten men sagt upp mig. Under min mammaledighet har jag läst till mäklarassistent, en utbildning jag betalt själv.

LYCKA TILL båda två med jobb !!!

2010-04-19, kl 20:40:39
URL: http://lyckeliten.blogg.se/
Från: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

SV: jo men det är väl lite samma :-) va kul :-)

2010-04-19, kl 21:38:52
URL: http://beckahbitch.se
Från: Eelie

måste bara säga att han visst ahr rättigheter när han är timvikarie... hon får inte ta bort hans fasta helg bara för att han vill va pappa ledig. mitt förslag är att ringa till fackaet. cheffen bryter mot föreldrahets lagen.

2010-04-20, kl 09:18:26
Från: Sandra-TvillingMamma

Jag hoppas det löser sig!



Kram på er!

2010-04-20, kl 09:50:03
URL: http://sunkiissed.blogg.se/
Från: Linda - ndaiL

usch va tråkgit :(

gissar att det är inom äldreomsorgen? eller? :/

2010-04-20, kl 11:09:13
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<