Tandläkaren, Bvc osv.

2009-11-11, kl 17:50:33 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Min familj

Vaknade

Vid tio över sex i morse av att Arabelle låg och pratade på sitt rum, men hon somnade om en extra timme när hon fått nappen. När hon vaknade vid halv åtta igen så var jonny så snäll och tog henne så jag fick sova en extra halvtimme innan jag skulle iväg till tandläkaren.

Tandläkaren

Fick inget skäll alls, hade tydligen jätte fina tänder :) ett början till hål mellan två tänder men det försvinner om jag använder tandtråd. Men satan va dyrt det är att gå på vanlig undersökning och ta bort lite tandsten, var klar på tio minuter där inne och ändå gick det på 640 kronor, som tur var så hade jag ju 300kr rabatt men ändå.

Hemma igen

efter tandläkaren så var både jag och jonny jätte trötta. Jonny är lite ynklig idag eftersom han vaccinerade sig mot svinis igår, och jag är som vanligt jätte trött pga alla foglossningar så vi tänkte att vi skulle lägga oss en liten stund och vila medans Arabelle sov. Så vi tog med oss Arabelle ni i sovrummet och somnade alla tre. Först efter två och en halv timme väckte Arabelle oss :S hon som aldrig brukar sova mer än en halvtimme på dagen, hade ju räknat med att hon skulle väcka oss ganska fort igen, men icke då så nu kommer vi säkert ha jätte svårt att somna ikväll. vid tre tiden ungefär hade jag så ont så jag bestämde mig för att ta ett bad och lill fisen fick bada med mig :) hon är som en liten fisk i vattnet, hon verkligen skiner upp som en liten sol när hon sitter och plaskar i badkaret :)

BVC

Ringde aldrig Bvc idag för vi somnade ju som sagt och sov rätt länge, och pluttan har varit jätte glad ända tills vid fyra tiden ungefär, inget pill i örat idag eller så men hon har varit helt otröstlig nu på eftermiddagen och sovit lite till men hon verkar trött hela tiden. Så jag ska ringa dit i morgon i stället. Kan ju hända att det är örat ändå och att det började göra ont när hon kom upp ur badet eftersom det är så kallt i lägenheten. Har förrestan fått igång nästan alla elementen men det är fortfarande svinkallt så jag måste köpa en termometer så jag vet hur kallt det är här egentligen.

MVC

Min barnmorska Marie ringde idag hon hade fått tillbaka mina provsvar, det var bakterier i, men det var konstiga bakterier i med som dom inte visste vad det kom ifrån så jag måste lämna ett nytt prov i morgon innan dom kan säga något säkert. Hon frågade även hur det var med mina foglossningar så vi pratade lite om det och i morgon ska jag få testa ut ett foglossningsbälte och så ska jag eventuellt få gå på individuellt anpassad sjukgymnastik i bassäng :) låter helt underbart eftersom ända gången jag är nästan smärtfri är när jag badar. Hon sa även att det gäller att ta små steg i taget och hoppas på det bästa eftersom det blivit sån belastning på mitt bäcken nu med så täta graviditeter och alla hormoner påverkar visst också bäckenet, men jag ska ta det lungt och försöka göra små framsteg och hoppas att bältet hjälper och kanske sjukgymnastik med då.

Kväll

Just nu sitter jag här och bloggar och jonny är och möter stefan han ska titta lite på våran dator idag :) så får vi väl se vad som händer sen. Tror jag ska gå och göra en macka nu är lite småsugen på nått och jag måste verkligen försöka hålla mig borta från allt sött även om sötsuget bara blir värre för varje dag känns det som. Men det var nog allt som hänt idag iaf men jag tittar in lite senare igen.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<