Ang. Svinis

2009-11-20, kl 10:24:35 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Allt

Vill börja med att säga att jag inte skriver detta för att någon som tagit vaccinet ska känna sig påhoppad på något sätt så jag hoppas att ingen tar illa upp.

Förstår inte varför man inte ska får göra som man vill, jag/vi som inte tagit vaccinet blir så jävla påhoppade av många som tagit det hela tiden. Men tänkt på alla andra osv osv, vrf ska jag göra det? jag tänker på mig och min familj och dom som det är risk för att smitta det är dom som inte tagit vaccinet så då tänker dom likandant som mig. Då kommer det i stället men tänk på Arabelle och den i magen. Ja men det är ju precis det jag gör, Jonny har vaccinerat sig för han tyckte det kändes bäst med tanke på hans arbetsplats men vi andra låter bli. Jag vet att man inte bara kan lyssna på allt det dåliga som sägs om vaccinet och att hälften inte ens stämmer, men det är lika dant med allt bra som sägs om det. Hade jag sett att dom kunde bevis till hundra procent att det inte kommer hända lill*n något om jag vaccinerar mig så hade jag gjort det. Men nu har man ju hört att det finns dom som fått missfall bara några dagar efter dom vaccinerat sig (okej dom vet inte om det finns ett samband och håller på att utreda det nu, men jag tänker inte chansa). Vaccinet har bara testats på gravida illrar, men hallå illrar liksom hur mkt har vi gemensamt med dom? sen allt snack om att det kan ge autism och adhd/damp, det är inget jag vill ge mitt barn frivilligt jag skulle aldrig förlåta mig säljv om lill*n föds med det efter att jag tagit vaccinet, skulle jag däremot få ett barn med autism eller liknande utan att vaccinera mig då kan jag åtminstone veta att det är inte mitt fel. Vet att folk har hänvisat till någon utredning att det inte har något samband men den utredningen handlar typ om mässling sprutan (kommer inte ihåg riktigt vilken) och det är inte samma sak som svininfluensan. Sen till att vaccinera Arabelle, nej det kommer jag inte göra har läst aldeles för mkt dåligt med det med, små barn som måste läggas in för dom vaccinerat sig, vissa av dom har t.om dött. Har också läst att det hämmar nått med hjärnans utveckling och att man i många län eller kommuner inte vaccinerar barn under ett och ett halvt år så vrf ska jag det? Kan inte alla bara sluta tjata om den jävla svininfluensan hela tiden? Sluta säga att jag är självisk för att jag inte vaccinerar mig och mitt barn, sluta kalla mig dum för att jag helt enkelt inte litar på att vaccinet gör mer nytta än skada. Det är så här jag känner och jag kommer inte ändra mig hur mycket ni än försöker övertala mig och trycka ner mig. Ni kanske tycker jag är dum men jag tycker precis likadant om er, vet ni egentligen vad ni trycker i er själva era barn och era ofödda barn? Men bara för att jag tycker det så säger inte jag det till varenda människa som tagit vaccinationen. Vill ni vaccinera er så gör det jag tänker inte säga något men låt för helvete mig va för jag kommer inte ändra mig ändå!

Som sagt detta ska inte va något påhopp till någon som vaccinerat sig vill bara göra klart för alla hur jag känner, Jag säger heller inte att det jag läst och hört är ren fakta och att allt som står här är sant, men efter allt jag läst och hört så känner jag att jag kan inte bara bortse från allt det, jag tänker lyssna på det jag hört sanning eller inte det är det jag går efter ändå.


Kommentarer
Från: Linda

Men tänk även på att man kan dö av svininflenskan och det är vanligare en att dö av vaccinet så om du vill göra dina barn en tjänst så borde du ta vaccinet.

2009-11-20, kl 22:12:42
Från: Sara

Hela mitt inlägg gick ut på att alla ska sluta tjata för vi kommer inte vaccinera oss men du förstod ju tydligen inte det. Jag känner personligen att jag gör dom en större tjänst om jag inte vaccinerar mig och min dotter och så kommer jag fortsätta känna. Så jag upprepar ännu en gång, Jag tänker inte vaccinera mig så sluta tjata!

2009-11-21, kl 11:50:01
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Sandra - Mamma till Sebastian

"göra dina barn en tjänst" de va de dummaste jag hört. Likaväl som att du LINDA som skrev de tycker att man ska ta de så tycker andra att man inte ska de. Vaccinet är frivilligt av en anledning och är man gravid dessutom så tänker man sig ännu mer för innan man trycker i sig en massa skit!



De är pga media som detta ha blirr så förstorat. De va samma sak me fågelinfulensan och galna kosjukan. Nästa år hittar dom något nytt att förstora upp. Jag tycker de är mer korkat att springa och vaccinera sig så fort de kommer nya virus än att bara låta de ha sin gång.



Håller lätt me dig sara=)

2009-11-22, kl 00:55:47
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Från: Sara

Tack Sandra :) äntligen någon som förstår mig.

2009-11-22, kl 20:48:24
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<